ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

وبلاگی فرهنگی اجتماعی و بیشتر سیاسی

ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

وبلاگی فرهنگی اجتماعی و بیشتر سیاسی

این وبلاگ معمولا و بیشتر مسائل و اتفاقات سیاسی استانی و کشوری و منطقه ای و بعضا جهانی را مورد بررسی قرار میدهد.
اعتقاد ندارم همه مطالبی که در این وبلاگ نوشته میشود مورد قبول همگان باشد.اما نکته ای که برایم مهم است این است که مطالب بدون هیچگونه کینه و کدورتی و به دور از هواهای نفسانی خودم نگاشته شده است.به نظریات و منطق مخاطبان احترام قائل هستم و تنها انتظارم این است که با انتقادات و پیشنهادات دوستان در فضای مجازی اینترنت هر روز بر بالندگی فکر و اعتقاداتم اعتلاء بخشم. همین

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

واکنش بشار اسد به وقایع اخیر مصر

رئیس‌جمهور سوریه درخصوص بحران مصر تأکید کرد که تجربه اخوان از همان ابتدا محکوم به شکست بود. 

 
«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه «الثوره» گفت: «حزب‌الله لبنان ازاین‌رو کنار نیروهای ارتش سوریه در نبرد القصیر شرکت کرد که این شهر بیش از آنکه یک مسأله داخلی سوریه تلقی شود، با محور مقاومت ارتباط دارد». 
 
بشار اسد افزود، همچنان که بارها گفته‌ام، نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور با تروریست‌های مسلح می‌جنگند. اما شهر القصیر یک منطقه کاملاً استراتژیک است و در مرزهای مشترک سوریه و لبنان به‌ویژه مقاومت واقع شده است. 
 
وی تصریح کرد، این منطقه از لحاظ جغرافیایی و در روابط سوریه و لبنان به‌ویژه مقاومت، نقش استراتژیک ایفا می‌کند. ازاین‌رو حضور مقاومت (لبنان) کنار نیروهای سوریه در نبرد القصیر ضروری به نظر می‌رسید. 
 
رئیس جمهور همچنین به شکست اخوان المسلمین در مصر اشاره کرد و گفت: «تجربه حکومت اخوانی‌ها از همان ابتدا محکوم به شکست است؛ زیرا این نوع حکومت با طبیعت انسان سازگاری ندارد». 
 
وی افزود: «طرح اخوان المسلمین ریاکارانه است و درصدد ایجاد تنش در جهان عرب است. اخوان المسلمین اولین گروهی بودند که در دهه هفتاد در سوریه طرح طایفه‌ای فتنه برانگیز را مطرح کردند». 
 
گفت‌وگوی رئیس جمهوری سوریه با روزنامه الثوره به‌مناسبت پنجاهمین سال تأسیس این روزنامه انجام شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۲ ، ۲۳:۴۷
دکتر علی قدسی

چهار موج پیش‌رونده انقلاب اسلامی در جهان

جمهوری اسلامی در صحنه اقتدار بین المللی هر روز مقتدرتر شده است و امروز انقلاب اسلامی بی شک یک ابرقدرت واقعی در جهان است که بر معادلات منطقه‏ ای و بین المللی اثر گذار می‏باشد. چهار موج به دنبال انقلاب اسلامی در جهان ایجاد شده است: موج عدالت خواهی بر محور دین، موج معنویت گرایی، موج اسلام خواهی و موج رجوع به مکتب اهل بیت(ع). این چهار موج، پیش رونده بوده و دشمن هر چه تلاش کرده که آن امواج را از طریق جنگ تمام عیار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کنترل کند توفیقی به دست نیاورده است.

کاملا واضح است که بحرانی که برای اقتصاد نظام سرمایه داری در جهان پیش آمده، بر اثر شکست ایدئولوژی آنها از انقلاب اسلامی است و این همان تحلیلی است که فوکویاما هم ارائه کرده و به آن اذعان داشته است. بنابراین، همین که انقلاب اسلامی توانسته است یکی از دو قطب قدرت در جهان (قطب کمونیسم) را از میدان به در کند و هویت اسلامی را احیاء نماید و تمامیت جریان تجدد را در معرض تهدید قرار دهد، علامت اقتدار انقلاب اسلامی است. میزان سرمایه‏ گذاری و صف آرایی رقبای جهانی مثل جریان استکبار جهانی، و جریان سکولاریست‏های مسلمان و نیز جریان ارتجاع اسلامی در مقابل انقلاب اسلامی که می‏خواهند مانع پیشرفت سیاست‏های منطقه‏ای و جهانی انقلاب اسلامی شوند و علی رغم همه توطئه‏ ها موفق نشده اند و سیاست‏های منطقه‏ ای ایران موثرترین سیاست منطقه ‏ای است که نشان از ابرقدرتی دارد.

انقلاب اسلامی در این مرحله در واقع در مقابل ساختارهایی که آنها برای حاکمیت بر جهان ایجاد کرده اند، ایستاده و تصمیمات آنها را خنثی و در مقابل آنها مقاومت کرده است. آنها چندین قطعنامه علیه ایران داده‌اند اما این قطعنامه‏ ها نتوانسته است بر رفتار سیاسی ایران غلبه کند و منطق ما را بشکند. امروز کشورهای پنج بعلاوه یک در مسئله انرژی صلح آمیز هسته ‏ای نتوانسته اند نظر خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کنند.

 

این‌ها علامت ابرقدرتی ماست

نفس این که شش قدرت یک طرف می‏نشینند و یک جانباز جنگ تحمیلی در طرف دیگر که تفکر انقلاب را نمایندگی می‏کند و آنها نمی‏توانند ما را محکوم کنند علامت ابرقدرتی ما و علامت پیشرونده بودن حرکت ماست. ما توانسته‏ ایم به رغم اینکه امریکا با همه توان خود وارد منطقه شد و پایان کار ما را در سال 2005 می‏دید، توانستیم طرح منطقه ‏ای امریکا با عنوان طرح خاورمیانه بزرگ و طرح خاورمیانه جدید را به شکست بکشانیم و بالعکس، سیاست‏های منطقه ‏ای خود را پیش ببریم. این علامت ابرقدرتی قطعی ماست.

این وضعیت، موجب شد که آنها به تحریم اقتصادی روی بیاورند و سنگین ترین تحریم‏ها را به قصد فلج کردن انقلاب اسلامی انجام داده اند که گرچه تأثیرگذار بوده ولی بی شک فلج کننده نبوده و آنچه غرب، متوقع بود اتفاق نیفتاده است. ما در طول همین سال گذشته که تحریم شدیدی بر کشور ما اعمال شد، ده‏ها میلیارد دلار معاملات منطقه‏ ای داشتیم که این هم علامت ابرقدرتی ماست؛ چرا که آنها با تمام مقدورات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی به میدان آمده و هم پیمانان منطقه ‏ای خود را هم به میدان آورده اند تا تحریم فلج کننده‏ ای را بر کشور ما اعمال کنند، اما به هدف خود نرسیده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۲ ، ۰۰:۵۶
دکتر علی قدسی

یک زمانی گفتند: تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست.

بعد که تحریم ها به کشور فشار آورد. گفتند: ما در شعب ابیطالب هستیم.

اما رهبری فرمودند : در شعب ابیطالب نیستیم بلکه در بدر و خیبریم.

بر همین اساس تحریم ها نه فلج کننده هستند و نه کاغذ پاره.

همین.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۸:۵۱
دکتر علی قدسی
در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس
توکلی از پاسخ‌های صالحی درباره ۹۶ سفر خارجی مشایی قانع نشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: احمد توکلی از پاسخ‌های وزیر امور خارجه درباره ۹۶ سفر خارجی مشایی و ملاقات‌های قابل تأمل وی در جریان این سفرها قانع نشد.

خبرگزاری فارس: توکلی از پاسخ‌های صالحی درباره ۹۶ سفر خارجی مشایی قانع نشد

سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جلسه عصر امروز اعضای این کمیسیون گفت: سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح میهمان اول امروز کمیسیون بود که به سؤال جواد هروی نماینده قائنات پاسخ داد.

وی افزود: هروی از وزیر دفاع پرسید به چه دلیل مصوبات سفر مقام معظم رهبری درباره احداث پادگان‌ها و ملزومات نیروی زمینی ارتش اجرایی نشده که سردار وحیدی در پاسخ گفت "در اغلب پروژه‌های پادگانی با موانع معارضین روبرو هستیم".

نقوی ادامه داد: در این جلسه سردار باقری هم از نیروی زمینی ارتش حضور یافته بود که وی نیز در پاسخ به این سؤال گفت اگر اعتبارات به موقع پرداخت و معارضین رفع شود، هیچ مانعی بر سر راه نیست و ما مصمم به ساخت هستیم.

وی خاطر نشان کرد: سردار وحیدی همچنین توضیح داد که کار ساخت و تکمیل پادگان قائن هم در دستور کار قرار دارد و قرار است به سرعت تکمیل شود و در این باره با فرماندهی نیروی زمینی هم صحبت شده است.

نقوی گفت: پس از توضیحات وزیر دفاع و همکارانش مقرر شد که فرمانده نیروی زمینی ارتش به قائن سفر و از نزدیک مشکلات را بررسی و برطرف کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در این جلسه برای پاسخ به سؤال احمد توکلی نماینده تهران خبر داد.

نقوی توضیح داد: توکلی از صالحی پرسید که نقش اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس‌ دفتر سابق رئیس ‌جمهور در سیاست خارجی چیست؟ توکلی همچنین با اشاره به 96 سفر خارجی مشایی و ملاقات با برخی مقامات سؤال کرد که در این ملاقات‌ها چه موضوعاتی مطرح شده و آیا نماینده وزارت خارجه در این سفرها حضور داشته است؟

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه با بررسی برخی سفرهای مشایی و اهداف و علت آنها، توضیح داد که اغلب این سفرها بدون ملاقات با مقامات کشورهای میزبان بوده است.

نقوی به نقل از صالحی گفت که "در بسیاری از سفرها هم آقای مشایی رئیس‌ جمهور را همراهی کرده و سفر مستقل نبوده است و برخی از سفرهای مشایی هم برای دیدار با ایرانیان خارج از کشور انجام شده است".

وی یادآور شد: در ادامه توکلی گفت که مشایی هر 20 روز یک سفر خارجی داشته و ملاقات‌هایی انجام داده که قابل تأمل است و از توضیحات وزیر قانع نشدم و باید سؤال به صحن علنی ارجاع داده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در ادامه این جلسه پرسش ایرج ندیمی نماینده لاهیجان مبنی بر اینکه اقدامات دیپلماتیک وزارت خارجه در ارتباط با تقویت و ارتقای دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی مرتبط با مواد مخدر و روانگردان چه بوده است، مطرح شد. 

نقوی افزود: صالحی با اشاره به موافقتنامه‌‌ها، نشست‌های بین‌المللی، مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و بین‌المللی که حجم وسیعی را نیز شامل می‌شد، گفت که وزارت خارجه نهایت بهره‌برداری را در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای تقویت و ارتقای دیپلماسی در جهت مبارزه با مواد مخدر و روانگردان انجام داده و به گواه جامعه بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران فعال‌ترین کشور جهان در مبارزه با مواد مخدر و روانگردان است که توضیحات او نماینده سؤال کننده را قانع نکرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ادامه این نشست دواتگری پیرامون سفر رئیس ‌جمهور به مصر سؤال کرد و گفت چرا در سفر مذکور شئونات ملی و دیپلماتیک رعایت نشد و چرا روادید بین ایران و مصر یک طرفه لغو شد، در حالی که مصر به اتباع ایران ویزا نمی‌دهد؟

نقوی افزود: صالحی گفت که کشور مصر برای جمهوری اسلامی ایران مهم است و دولت و وزارت خارجه مصمم است روابط بین دو کشور را بهبود ببخشد؛ به ویژه اینکه در مصر انقلابی به پیروزی رسیده که بعد از توضیحات وزیر امور خارجه، دواتگری اعلام کرد که با توجه به اینکه دولت در پایان کار است، از سؤالم می‌گذرم.

وی تأکید کرد: سؤال آخر از وزیر خارجه را سیدحسین دهدشتی نماینده آبادان پیرامون سخنان سفیر ایران در اردن مطرح کرد که صالحی گفت بخشی از مطالبات مطرح شده از زبان مجری تلویزیونی گفته شده و ربطی به سفیر ایران نداشته که دهدشتی گفت در صورتی که نوار مصاحبه به اینجانب برسد، از پاسخ قانع می‌شوم.

نقوی در خاتمه متذکر شد: در پایان این جلسه، دو موضوع مهم تحولات اخیر ترکیه و جابجایی قدرت در قطر مورد بررسی قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۲ ، ۲۳:۰۲
دکتر علی قدسی
توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفت
شکار پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی و خرابکاری در استان فارس

مدیرکل اطلاعات فارس از شکار پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی و خرابکاری در این استان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

خبرگزاری فارس: شکار پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی و خرابکاری در استان فارس

کریمی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری که به مناسبت میلاد مسعود حضرت ولی عصر (عج) و روز سربازان گمنام آن حضرت برگزار شد با درود به روح بلند و ملکوتی حضرت امام (ره) و گرامیداشت شهدا به ویژه 14 هزار و 600 شهد استان فارس و شهیدان عرصه گمنامی اظهار داشت: امسال ایام هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) را با نامگذاری شنبه نخستین روز به‌نام وزارت اطلاعات و ولایت‌مداری، یکشنبه وزارت اطلاعات، مردم و امنیت پایدار، دوشنبه وزارت اطلاعات، اقتدار، عزت و کرامت، امروز سه‌شنبه وزارت اطلاعات، تعامل، اعتمادسازی و پاسخ‌گویی، فردا چهارشنبه وزارت اطلاعات و قانون‌مداری، و پنج‌شنبه هفته جاری نیز به ‌نام وزارت اطلاعات، پژوهش و اطلاع‌رسانی و همچنین جمعه و آخرین روز این هفته نیز به‌ نام وزارت اطلاعات، ایثار و شهادت، نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به مزین کردن کارکنان این مجموعه به عنوان سربازان گمنام امام زمان توسط حضرت امام خمینی (ره) افزود: مهم‌ترین ویژگی این مجموعه حفظ قداستی است که حضرت امام راحل با این نام‌گذاری به آن دادند و برجسته‌ترین شاخصه سربازی امام زمان (عج) در وادی گمنامی است.

مدیرکل اطلاعات فارس همچنین پایبندی به اصل بنیادین ولایت مطلقه فقیه که حلقه وصل به فرماندهی خود است را از دیگر شاخصه‌های این مجموعه برشمرد و گفت: این اتصال توام با ایمان، باور قلبی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی و اسلامی در کنار صفاتی از قبیل پایبندی به قانون و مقررات، ایثارگری، مجاهدت‌های خالصانه و بی‌ادعا در تمام شرایط و موقعیت‌ها است.

کریمی همچنین تقید و تعهد کاری، جهاد و تلاش مضاعف در عین گمنامی و بی‌نامی، خطرپذیری و دشمن‌ستیزی در مواجهه و رویارویی با هجمه‌ها و تهدیدات دشمنان و دفاع از کیان نظام اسلامی و حقوق حقه ملت را از دیگر مشخصه‌های سربازان عرصه گمنامی دانست.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه معطوف به امنیت، سلامت و حضور حداکثری مردم در انتخابات توسط این مجموعه، تصریح کرد: ارائه طرح‌ها و سناریوهای امنیتی اطلاعاتی منطبق با آخرین یافته‌های اطلاعاتی و وضعیت‌های امنیتی، هر یک از شهرها، بررسی دقیق و کارشناسانه و منطبق کامل با قانون در موضوع احراز صلاحیت‌ کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از جمله اقدامات در زمینه اعتمادسازی، تعامل و پاسخگویی در این مجموعه برشمرد.

مدیرکل اطلاعات فارس همچنین دیگر اقدامات این مجموعه در این زمینه را تعامل مستمر و پویا با مجموعه‌ها و نهادهای مختلف و تبادل اطلاعاتی با آنها، توجیه و آگاه‌سازی شخصیت‌ها، مسئولان، مدیران، کارشناسان، نهادها، سازمان‌ها و تمام کسانی که دست‌اندرکار امر خطیر انتخابات بودند از اقدامات دشمن و گروهک‌های ضد انقلاب، برشمرد.

وی در زمینه مقابله حرفه‌ای و شجاعانه با نقشه‌ها و ترفندها و طراحی‌های سرویس‌های بیگانه و نقش برآب کردن آنها توسط مجموعه اطلاعات خاطرنشان کرد: شناسایی و شکار و متلاشی کردن شبکه گسترده و پیچیده تروریستی و جاسوسی تحت حمایت و هدایت سازمان جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه که اقدامات تروریستی خبیثانه‌ای از قبیل ترور، بمب‌گذاری در مراکز نماز جمعه و حمله به شعبه‌های اخذ رای و تجمع‌های مردمی، در ایام برگزاری انتخابات در دستور کار این مجموعه قرار داده شده بود. 

کریمی همچنین از ضربه زدن به یک هسته فعال وابسته به گروهک تروریستی تندر تحت حمایت و هدایت سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای اروپایی که اقدامات ایذایی و بمب‌گذاری را در دستور کار داشته است خبر داد و اضافه کرد: شناسایی و دستگیری یک باند فعال تهیه و توزیع سلاح و مهمات جنگی و مرتبط با گروه‌های خارج و کشورهای منطقه از دیگر تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است.

مدیرکل اطلاعات استان فارس از رصد، شناسایی و خنثی‌سازی اقدامات روانی برنامه‌ریزی شده و هدفمند گروهک‌ها و عناصر ضد انقلاب در فضای مجازی که سعی می‌کردند با به‌کارگیری برخی شهروندان ناآگاه این استان در این زمینه به عنوان مرتبط و همکار و با هدف تاثیرگذاری مخرب بر انتخابات سوئ‌استفاده کنند، خبر داد و بیان کرد: این مهم نیز ماموریت شاخص دیگری بوده که سربازان گمنام امام زمان (عج) این اداره کل مفتخر به انجام آن هستند.

وی ادامه داد: مجموع این اقدامات با کمک دستگاه‌های سیاسی، قضایی، جامعه اطلاعاتی، نیروهای نظامی و انتظامی به منصه ظهور رسید که باعث خلع سلاح فتنه‌گران داخلی و خارجی و عاجز ماندن آنها از انجام هرگونه تهدید و آسیبی شد و حماسه سیاسی و مشارکت گسترده مردم در فضایی امن و سالم را به وجود آورد و برگ زرین دیگری را در کارنامه سربازان گمنام رقم زد.

کریمی با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) و مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه تمام مردم باید عضو اطلاعات باشند و نقش و جایگاه مردمی به ویژه شهروندان این استان در عرصه فالیت‌های اطلاعاتی ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه اطلاعاتی کشورمان، مردمی بودن آن است و بر همین اساس تکیه‌گاه ما مردم متدین و دلسوزند و معتقدیم که تک تک شهروندان یاوران دستگاه اطلاعاتی و مددرسان مهم این دستگاه در انجام وظایف خود هستند.

مدیرکل اطلاعات فارس بخش قابل توجهی از توفیقات و افتخارات سربازان گمنام در اداره کل اطلاعات استان فارس و کل کشور را مدیون احساس مسئولیت و همدلی و همکاری شهروندان با خادمان خود در این دستگاه دانست و افزود: مردم مانند همیشه هرگونه تحرک، فعالیت و یا وضعیت مشکوک امنیتی را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن 113 یا به صورت حضوری به ستاد خبری اطلاع دهند.

کریمی اضافه کرد: از قبل گزارشات مردمی تاکنون اداره کل اطلاعات فارس توانسته است سرنخ‌های خوبی را کشف و اقدامات موثری را به انجام برساند.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری و اعتماد مسئولان این استان به ویژه نماینده ولی فقیه در فارس و اعضای شورای تامین این استان با جامعه اطلاعاتی، اظهار داشت: از ملت عزیز ایران به ویژه شهروندان ولایت‌مدار فارس که در حقیقت در عرصه دفاع از اسلام و نظام اسلامی و حضور بابصیرت در هنگامه‌ها و موقعیت‌های خطیری مانند انتخابات اخیر، فتنه 88 و سایر عرصه‌ها سنگ تمام گذاشته‌اند تشکر می‌کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۲ ، ۲۲:۵۹
دکتر علی قدسی