ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

وبلاگی فرهنگی اجتماعی و بیشتر سیاسی

ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

وبلاگی فرهنگی اجتماعی و بیشتر سیاسی

این وبلاگ معمولا و بیشتر مسائل و اتفاقات سیاسی استانی و کشوری و منطقه ای و بعضا جهانی را مورد بررسی قرار میدهد.
اعتقاد ندارم همه مطالبی که در این وبلاگ نوشته میشود مورد قبول همگان باشد.اما نکته ای که برایم مهم است این است که مطالب بدون هیچگونه کینه و کدورتی و به دور از هواهای نفسانی خودم نگاشته شده است.به نظریات و منطق مخاطبان احترام قائل هستم و تنها انتظارم این است که با انتقادات و پیشنهادات دوستان در فضای مجازی اینترنت هر روز بر بالندگی فکر و اعتقاداتم اعتلاء بخشم. همین

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

محاصره «الرمادی» از چهار محور و قطع راه‌های ارتباطی داعش

رئیس شورای استانداری استان الانبار عراق با اشاره به محاصره شهر الرمادی از چهار محور و به منظور حمله قریب‎الوقوع به مواضع تروریست‎ها در این شهر، از ساکنان الرمادی خواست که این شهر را ترک کنند.

نیروهای عراق طی هفته‎های گذشته بر بیشتر مناطق اطراف شهر الرمادی که داعش از اواسط ماه می گذشته بر آن سیطره پیدا کرد، مسلط شدند.

فرماندهی علمیات مشترک در عراق در پیامی به اهالی شهر الرمادی از آنها خواست تا این شهر را ترک کنند و این نشان می دهد که عملیات حمله به الرمادی به زودی صورت بگیرد.

به گزارش روسیاالیوم، در این پیام آمده است: «خانواده‎های شریف ساکن شهر الرمادی! دشمن برای ما راهی به جزء نابودی آن در هر مکانی که وجود دارد، باقی نگذاشته است... برای اینکه آسیبی به شما وارد نشود منازل خود را ترک و در نزدیک ترین مکان امن پناه بگیرید.»

«صباح کرحوت» رئیس شورای استانداری استان الانبار عراق نیز گفت: ما از ساکنین شهر الرمادی می‎خواهیم که شهر را ترک کنند و خود را به نیروهای ارتش که اطراف آن مستقر شده اند برسانند، تا از حملات قریب الوقوع ارتش در امان باشند.

به گزارش السومریه‎نیوز، صباح کرحوت تاکید کرد که نیروهای ارتش ، پلیس و اداره مبارزه با تروریسم در چهار محور در اطراف الرمادی مرکز استان الانبار مستقر شدند .

وی افزود: هدف ما حفظ جان مردم هنگام حمله به شهر رمادی برای پاکسازی آن از تروریست ها است .

رئیس شورای استان الانبار در غرب عراق اعلام کرد که ارتش به زودی عملیاتی را برای آزادسازی الرمادی از دست داعش اجرا خواهد کرد.

«عید عماش» سخنگوی شورای استانداری استان الانبار نیز اعلام کرد که داعش در شهر الرمادی توان و قدرت خود را از دست داده و ضعیف شده است، زیرا ارتش همه مسیرهای پشتیبانی این گروه تروریستی را که منتهی به این شهر می شد ، به کنترل خود درآورده و مسدود کرده است .

به گزارش العالم، فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق نیز روز گذشته(سه شنبه) از ساکنین شهر رمادی خواسته بود که این شهر را هر چه زودتر ترک کنند.

در همین ارتباط، تلویزیون دولتی عراق امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور پل "الجرایشی" را تحت کنترل خود در آورده و همه راه‌های ارتباطی و امدارسانی داعش به سوی مرکز شهر رمادی را قطع کردند.

نیروهای عراقی همچنین در عملیاتی وارد پایگاه «الورار» در محور غربی استان الانبار شدند  و آن را پاکسازی کردند.

معاون فرمانده عملیات ویژه وابسته به دستگاه مبارزه با تروریسم در عراق اعلام کرد که در پی پیشروی نیروهای عراقی در محور غربی، تروریست های داعش از اردوگاه الورار به صورت دسته جمعی پا به فرار گذاشتند.

نیروهای ارتش همچنین حمله عناصر داعش به ناحیه «العوجه» شهر تکریت را ناکام گذاشته و 15 تن از آنان را از پای درآوردند.

«عبدالامیر الخزرجی» به السومریه نیوز گفته که عناصر گروهک تروریستی داعش از اردوگاه الورار در الانبار به سمت مناطق هیت، عانه و وراوه در غرب این استان فرار کردند.

وی افزود: هواپیماهای نیروی هوایی ارتش عراق عناصر فراری داعش را تعقیب کردند و توانستند شماری از آنها را از پای دربیاروند.

در همین حال، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در عراق روز گذشته اعلام کرد که نیروهای عراقی توانستند 80 درصد از استان الانبار را از دست داعش آزاد کنند.

وی به خبرگزاری دولتی عراق «واع» گفته که «نیروی های مشترک پس از تسلط بر مرکز شهر الرمادی، به پیشروی چشمگیری در عملیات آزادسازی استان الانبار رسیدند.»

رسول با تاکید بر اینکه نیروهای عراقی بر اساس برنامه‌های فرماندهان عالی‌رتبه عمل می‎کنند، گفت:نیروهای نظامی بر دو محور شمالی و جنوبی شهر الرمادی مرکز استان الانبار مسلط شدند.

وی افزود: بسیاری از مناطق استان الانبار هستند که عملیات پاکسازی آنها انجام شد و بسیاری از مین‌های کاشته‎شده در استان خنثی شدند.

منابع پلیس استان الانبار عراق صبح روز گذشته اعلام کردند که منطقه «7 کیلو» در غرب الرمادی به طور کامل آزاد شد و در این عملیات حدود 100 تن از عناصر داعش کشته شدند.

سرتیپ «عبدالامیر الخزرجی» معاون فرماندهی سرویس مبارزه با تروریسم عراق، یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که پس از دو روز توقف عملیات برای آزادسازی شهر الرمادی به دلیل شرایط آب‌وهوایی، این عملیات از سر گرفته شد و اکنون نیروهای امنیتی از تمامی محورها به ویژه محور غربی، در حال نزدیک شدن به شهر هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۵
دکتر علی قدسی