ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

وبلاگی فرهنگی اجتماعی و بیشتر سیاسی

ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

وبلاگی فرهنگی اجتماعی و بیشتر سیاسی

این وبلاگ معمولا و بیشتر مسائل و اتفاقات سیاسی استانی و کشوری و منطقه ای و بعضا جهانی را مورد بررسی قرار میدهد.
اعتقاد ندارم همه مطالبی که در این وبلاگ نوشته میشود مورد قبول همگان باشد.اما نکته ای که برایم مهم است این است که مطالب بدون هیچگونه کینه و کدورتی و به دور از هواهای نفسانی خودم نگاشته شده است.به نظریات و منطق مخاطبان احترام قائل هستم و تنها انتظارم این است که با انتقادات و پیشنهادات دوستان در فضای مجازی اینترنت هر روز بر بالندگی فکر و اعتقاداتم اعتلاء بخشم. همین

شاید برای شما هم اتفاق بیافتد

يكشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۵ ب.ظ
داشتم شام میخوردم ماهی پلو - ماهی آزاد - راستش نماز هم نخوانده بودم معمولا نماز را بعد از غذا و شام میخوانم.اینهم برایم بد عادتی شده است.البته این عادت در پیش دوستان و بزرگان هم ترک نمیشود.خیلی عادت به ریاکاری ندارم هرچند خیلی دوست دارم که از کارهای من تجلیل و قدردانی شود اما بدنبال ریا کاری نیستم.تلویزیون _البته نمیدانم کدام شبکه چون برایم اصلا مهم نیست چون بیشتر اوقات تلویزیون بی بی سی و صدای آمریکا را بعنوان یک رسانه خبری انتخاب میکنم - سریال شاید این ماجرا برای شما هم اتفاق بیافتد . شاید . شاید کلمه شک و تردید است . اما آنچه در دل من میگذرد و آنچه از اتفاق افتادن آن دلم لرزیده و میلرزد اتفاقی است که حتما خواهد افتاد . حتما و حتما . میپرسید چه اتفاقی . عرض میکنم.
به گذشته های خیلی دور زندگی خودم برمیگردم.
سال 52 درست 5 سال قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران.
مسجد کوچک قره تاجی خیابان استاد محمدتقی جعفری تبریز - الان از آن مسجد خبری نیست و بجای آن درمانگاه و داروخانه درست شده است.
حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج میرزارحیم قائم آذر در صدر مسجد نشسته و به توضیح حدیث منزلت حضرت رسول (ص) مشغول است.
یا علی انت منی بمنزله هارون من موسی الا انه لا نبی بعدی.
یا علی مثل تو نسبت بمن مثل مثل هارون است به موسی با این تفاوت که بعد از من پیامبر دیگری نخواهد آمد.
الان ایشان دو سه سالی است دار فانی را وداع کرده است.
در کنار ایشان استاد معارف و قرآن جناب استاد حسینچی نشسته و به قرائت و تلاوت معصومانه بچه ها گوش میدهد:
اذا الشمس کورت کورت و اذا البحار .....
.... بای ذنب قتلت....
ایشان هم دو سه سالی است به رحمت ایزدی پیوسته است .
احد زارع فرید (شهید )- ایوب رنجبر رایگان(شهید) - صمد فرشی عبد (همین 40 روز پیش به دیار باقی شتافت )- حاج علی اصغر سلیمانی ( خیلی وقت پیش دار فانی را وداع کرده است.محمد و جلیل و جواد زارع فرید (نفر اول و دوم سالها قبل با اجل طبیعی دار فانی را وداع کرده و نفر سوم در کوران جنگ تحمیلی توسط منافقین از خدا بی خبر به درجه رفیع شفاعت نائل شده است.
حتی یادم میآید که مرحوم اکبر - در شب ماه مبارک رمضان آنهم در آستانه شبهای قدر مست کرده و در اثنای سخنرانی قائم آذر بعد از نماز مغرب و عشاء در مقابل مسجد معرکه راه انداخته و به زمین و زمان ( بیش از این به دلائلی توضیح نمیدهم ) فحش و بد وبیراه بار میکرد و ما هم در مسجد به سفارش روحانی مسجد در مسجد باقی ماندیم تا آبها از آسیاب بیافتد اما غافل از اینکه در همان شب پدرم مزه امر بمعروف و نهی از منکر را از قمه مرحوم اکبر چشید و مزدش را هم که 31 روز زندانی شدن بود از نظام فخیمه شاهنشاهی دریافت نمود.( پدرم هم به رحمت ایزدی پیوسته است).
خیلی هوائی شده ام. قلم را یارای نوشتن نیست و در هنگام نوشتن هم پرت و پلا مینویسد.
ظاهرا همه مرده اند و من تنها و تنهاترین مانده ام.
همه مرده اند.همه.
عده ای به اجل طبیعی . عده ای دیگر شربت شهادت نوشیده اند. و عده ای هم قبل از مردنشان مرده اند. عده ای را برای مردن آماده میکنند (شک کردم که بنویسم عده ای هم برای مردن لحظه شماری میکنند که واقعا عملکرد خیلی ها این را نشان نمیدهد).
و اینک من مانده ام تنهای تنها.
شاید قبول نکنید تنهای تنها.
چند سالی است که وصیت نامه ام به روز نشده است.
اما نمیدانم چرا امشب هوائی شده ام.
همین یکی دو روز پیش جمله ای که از ذهنم خطورمیکرد همین یک جمله بود:
ای کاش آدمی ثروتمند زندگی کند نه اینکه ثروتمند بمیرد.
و من مانده ام که نه ثروتی دارم که با آن زندگی کنم و نه ثروتی دارم که با آن بمیرم.
اصلا اینها چه چیزهائی است که بر زبان من جاری است.
یاد آن شهیدی می افتم که در خاک نرم کوشک یا فکه ( چون هر دو منطقه رملی بودند ) به خاک افتاد و بعد سالیان زیاد که استخوانهای گرانقدرش را از میان رملها و ماسه ها بیرون کشیدند یاداشت کوچکی از میان لباسهای خونینش کشف شد که نگاشته بود:
اکنون روز پنجم است که در محاصره هستیم ( شرمنده که زبان الکن من را یارای توضیح دادن کلمه محاصره نیست)آب مان تمام شده است آب را جیره بندی کرده ایم همه تشنه هستند جز شهیدان که در انتهای کانال خوابیده اند.
متوجه هستید - همه تشنه هستند جز شهیدان که در انتهای کانال خوابیده اند.
بگذار حرامیان پست فطرت تاریخ در خصوص انقلاب فخیمه حضرت امام رضوان الله تعالی علیه هرچه میخواهند بگویند.
بگذار حرام خوران عالم خون به دل مقام معظم رهبری سلمه الله تعالی علیه بکنند که یک تنه در مقابل همه غرب - شرق که در زباله دان تاریخ آرمیده است - و استکبار جهانی ایستاده است.بگذار غرب زده ها و غرب پرستان برای شادی و خوشامد اسرائیلیها شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر دهند .
بگذار هرچه میخواهند بگویند و هر آرزو و خوابی در مورد ایران اسلامی و جهان اسلام دارند داشته باشند اما یقین میدانیم خدا با ماست .خدای کریم و منان در جنگهای 33 روزه لبنان و 22 روزه و 8 روزه حماس بر علیه اسرائیل نشان داد که با ماست.
سالها پیش شاید این آیه را با شک و تردید مینگریستیم که الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه . اما اینک با گوشت و پوستمان لمس میکنیم که پرچم اسلامی که با ید با کفایت حضرت روح الله در این کشور اسلامی بلند شد عنقریبا با دستان نازنین مقام عظمای ولایت به محضر حضرت ولیعصر عج الله تعالی فرجه الشریف تقدیم خواهد شد ولو کره المشرکون و لو کره الکافرون .انشاءالله .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۱۹
دکتر علی قدسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی