ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

وبلاگی فرهنگی اجتماعی و بیشتر سیاسی

ای قلم سوزلرینده اثر یوخ

وبلاگی فرهنگی اجتماعی و بیشتر سیاسی

این وبلاگ معمولا و بیشتر مسائل و اتفاقات سیاسی استانی و کشوری و منطقه ای و بعضا جهانی را مورد بررسی قرار میدهد.
اعتقاد ندارم همه مطالبی که در این وبلاگ نوشته میشود مورد قبول همگان باشد.اما نکته ای که برایم مهم است این است که مطالب بدون هیچگونه کینه و کدورتی و به دور از هواهای نفسانی خودم نگاشته شده است.به نظریات و منطق مخاطبان احترام قائل هستم و تنها انتظارم این است که با انتقادات و پیشنهادات دوستان در فضای مجازی اینترنت هر روز بر بالندگی فکر و اعتقاداتم اعتلاء بخشم. همین

the end of world

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۰۷:۲۴ ب.ظ

نتیجه نظرسنجی پایان جهان: 90 درصد کاربران اینترنتی ایران در برابر شایعات، هوشمندی و تحلیل موشکافانه ای دارند

نتیجه نظرسنجی پایان جهان: 90 درصد کاربران اینترنتی ایران در برابر شایعات، هوشمندی و تحلیل موشکافانه ای دارند

براساس اعلام پایگاه آمار و نظرسنجی دیساپ - آمار بی نظیر و امیدوارکننده ای درخصوص شایعه پایان چهان در 21 دسامبر در پایگاه آمار و نظرسنجی دیساپ به ثبت رسیده است. این نظرسنجی که یک هفته قبل از 21 دسامبر در فضای مجازی منتشر شد، مورد استقبال خوب کاربران قرار گرفت. طبق اعلام بخش پژوهش های تحلیلی این سایت، بالای 70 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی که تعداد شان از 3000 نفر تجاوز می کند را افراد جوان تشکیل می دهند.  
نکته بارز و آشکار این نظرسنجی این است که نزدیک 90 درصد از کاربران با قاطعیت، ماجرای پایان جهان را بی اساس خوانده و عوامل تولید این شایعه در سطح جهان را مورد نکوهش قرار داده اند. 20 درصد از این گروه،  نقل قول هایی از قرآن و احادیث درباره رد این شایعه بیان نموده و مابقی سعی داشتند با راه های منطقی و علمی این شایعه را رد نمایند. نکته جالب اینکه برخی از هموطنان مصرانه به دیگر کاربران تاکید داشتند که تحت تاثیر عوامل خارجی و حاشیه های تبلیغاتی این اخبار قرار نگیرند. اغلب این افراد که درصدشان از 15 درصد تجاوز نمی کند عامل این اخبار و شایعات را صهیونیست و عوامل ماسونی قلمداد می نمایند.
شایان ذکر است تنها 5 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار بی اطلاعی از موضوع نظرسنجی کرده و همچنین تنها 5 درصد از کاربران با این پدیده موافق می باشند.
البته نباید فراموش کرد که برخی از مردم نیز در این بین در لابلای حرف هایشان از ناامیدی و نارضایتی از وضعیت موجود اقتصادی و عدم ثبات اقتصادی و سیاسی جامعه گلایه داشته  و وقوع این پدیده را در صورت واقعیت داشتن با لحن کنایه آمیزی ترجیح می دادند.
از نقاط روشن و امیدوارکننده این نظرسنجی این است که کاربران اینترنتی ایران درخصوص محیط پیرامون خود ( داخلی و خارجی) نه تنها بی تفاوت نیستند، بلکه اشتیاق و استعداد خاصی به تحلیل و بررسی جوانب موضوعات دارند و با نگاه موشکافانه ای موضوعات را مورد کند و کاو قرار می دهند، در حالی که اگر کمی در سایت های خارجی و رسانه ها به موضوعات و افکار حاکم بر کشورهای دیگر درباره این شایعه بپردازیم، آشکار است که  بسیاری از مردم کشورهای دیگر به مراتب قدرت تحلیل و درک مطلب پایین تری نسبت به ایرانیان از خودشان نشان دادند.
طبق اعلام پایگاه آمار و نظرسنجی دیساپ ، تعداد شرکت کنندگان در این نظرسنجی از 3000 نفر تجاوز می کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۹/۳۰
دکتر علی قدسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی